20 kilo senare


Nu ska jag göra något jag inte vet  om jag vågar.
Något som ligger långt utanför min komfortzon.
Nämligen lägga ut före och efter bilder. Men jag vill göra detta för att inspirera andra kvinnor och män som  funderar på att gå ner i vikt men drar ut på det. Det går ju faktiskt med mycket vilja att gå ner i vikt och nej, det är verkligen inte lätt. När man har kommit över den första fasen (dom två första veckorna när allting går bra) så är det en jävla uppförsbacke.
Det bästa är när man börjar se resultat.

Mina tips är:
1: Fota en förebild, då kan du alltid gå tillbaka och kolla på den bilden när allting känns körigt.
2: Mät och skriv upp, ibland ser man inte resultat på vågen men det kan man göra på måtten.
3: Ha ett mål. Det måste inte vara en drömvikt, eller att se ut som en kändis. Ett mål kan vara att när du nått en viss viktnedgång ska du unna dig något. Jag unnade mig att fixa naglarna och fransarna för att känna mig vackrare.
4: Tro på dig själv!! Det går men det går sakta.

 

Here we go!

SAM_0209

Tror knappast att det behöver stå ”före” och ”efter” för det är en rejäl skillnad.
Som sagt, jag är sjukt stolt över mig själv.

Puss

2 thoughts on “20 kilo senare

Kommentera

