Tisdag- min första billektion.


Idag har jag kört bil. Och länge dessutom. Sjukt kul. Vi (jag) körde i ungefär 60 minuter. Fick lära mig bl.a dragläge i backe och hur man växlar, bromsar, använder blinkers, osv. Det gick jätte bra och min lärare sa att det gick snabbare för mig att hitta dragläget än vad det brukar. Det gjorde mig stolt.

Men jag kan fortfarande inte skaka av mig känslan att det är så dumt att göra det svårare för sig själv. Varför har inte alla bilar automat. Mindre krockar och det är lättare. Ja ja. Nu kan jag det relativt i allafall.

Efter körlektionen mötte jag upp Linn och pappa. Vi fikade på pallas och sen tog vi en snabb shoppingtur. Blev inget för mig. Men fastnade för en kjol. Efter det gick vi hem och åt middag och gick på en kvällspromenad

Nu ska jag läsa i körkortsboken. Den är så intressant och jag förstår så mycket mer när jag läser den.

20140723-020039-7239322.jpg

Kommentera

