Friday


2015/01/img_7923.jpg

Hej bloggen.
Idag vaknade jag vid tio. Jag skulle in till stan och Linn med så vi planerade att gå in tillsammans. Jag vaknar med svullna ögon som kliar och rinner så jag hämtar isklampen och vilar en timme till. Det mesta la sig. Men så fort jag kom ut så började ögonen rinna. Jag gick upp till tunnelbanan och skulle ladda på sl kortet. Då har Jah ju självklart glömt kortet hemma så jag fick springa hem med ögon som rann och ett humör som höll på att ge vika. Jag kom hem. Fixade till sminket (såg ut som en tvättbjörn) hämtade kortet och satte på mig mina solglasögon. Gissa om jag kände mig som en idiot när jag gick runt med dom. Som att jag försökte vara någon.
Dom hjälpte knappt men det var skönt att gömma sig lite bakom dom.
Nu längtar jag mer än någonsin efter operationen så den här jädra ögoninflammationen kan försvinna.
Efter många om och men kom jag iallafall in till stan för att träffa Sarah. Vi kollade runt i affärer och lunchade på niuchu där dom har lchf mat. Allt är organiskt och allt man dricker, äter ur/med är organiskt och går att återanvända. Riktigt bra ställe.

Efter det sa vi hejdå och jag mötte upp John. Han skulle hit för att hälsa på Milo. Vi fikade med farmor och sen åkte han hem.

Vid nio tiden gick jag hem till Fanny för lite tjejsnack. Hon bjöd på morotsstavar med dip. Så himla gott.

Kom hem för ett tag sen. Hade trevligt sällskap i telefon hela vägen hem så jag gick hem också.
Känns så onödigt att ta bussen två stationer men ändå så måste man ju tänka på att vara försiktig när man är tjej och ute sent på kvällarna. Var ju bara förra veckan en tjej i Hässelby blev våldtagen av en femtonåring. Usch.

Nu ska jag sova. Imorgon ska jag träna med Fanny och imorgon kväll ska jag ut.
Puss och kram.

2015/01/img_7918.jpg

Kommentera

