Matlådor. 


 

Hej bloggen! 

Tisdag idag. Jag tackade nej till jobb och valde att plugga hela dagen istället. Känner mig helt dum i huvudet när det kommer till matten så måste verkligen plugga så mycket jag kan så jag förstår. Hade skola 18-20 idag. Fick sällskap av Felicia när jag åkte hem. Hon slutade jobbet samtidigt som jag. Skönt att få se min fina vän en snabbis. 

Började på LCHF igår och hittills har det gått super. Imorgon borde jag vara i ketos om jag har ätit rätt.  Denna gång har jag bestämt mig för att göra matlådor. Igår var jag och handlade mat med Joel på Coop. Så igår kväll gjorde jag en Biffgryta med bönpasta. Det blev tre matlådor och idag gjorde jag en kycklinggryta med pesto och wok och det blev också tre matlådor som jag kunde frysa in. Det är verkligen mitt tips till er andra som vill gå på diet men lätt faller för sötsuget. Ha matlådor färdiga med lunch och middag och bestäm redan dagen innan du lägger dig vad du ska äta till frukost. Det underlättar faktiskt otroligt mycket. 

Puss 

Kommentera

