Löshår 


  
Jag började med att färga Felicias hår. Hennes hår hade solblekts så utväxten var ljusare än topparna. Därför färgade jag utväxten först. Självklart glömde jag ta förebild men här är en efterbild när jag färgat det och klippt topparna. 

  
Efter det var det dags att sätta i löshår. Felicia har rätt tunt hår så för att få med allt löshår så sätter jag löshåret rätt tätt. Sätter alltså in löshåret i tre sektioner och sen två sektioner på sidan av huvudet för att jämt fördela löshåret. 

  
Och såhär blev resultatet. Färgerna skiftar mycket i färg då första bilden är tagen i dagsljus och denna i kvällsljus. Ingen av bilderna ger det egentligen rättvisa men skulle säga att färgen är mer som på den här bilden bara lite mer åt det brunare hållet. 

Här har jag även klippt in håret. Det blev så snyggt. 

Puss 

Kommentera

