Grått hår av askblond färg. 


  
Min syster ville bli askblond. Vi köpte den här färgen. Resultatet?? Grått hår. Det var hemskt och absolut inte det resultatet hon ville ha. Linns hår var väldigt ljust innan och det vi inte visste när vi färgade med den hör färgen är att den har bruna pigment i sig vilket blir grönt/grått i väldigt ljust hår. Så tänk på det när ni färgar med denna. 

  
Vi prövade att lägga i den här färgen från loreal som hette California blonde från Preference Loreal. Det blev bättre men det gråa tog fortfarande över. Jag googlade som en tok på en lösning men kunde inte hitta en. Det stod att man kunde lägga ketchup i håret för att der gröna skulle bort men hur mysigt verkar det? Så eftersom det inte fanns ngn lösning så bestämde jag mig för att skriva ner på min blogg vad min lösning var. För att få bort det gråa behövs alltså en färg med röda pigment i. Rött slår ut grönt och tvärtom.  Så du kan antingen lägga i en strawberry blond färg.  

 
Eller som vi gjorde med Linn. 

  
Vi la in denna färg som hette golfen light blond. Som ni ser kan man se att den har lite oranget i sig. Vilket slår ut det gråa (som sagt) och resultatet blev så fint! 

  
Bilden är tagen i motljus men i solljus blir det en väldigt fin guldig och askblond färg. 

Så var försiktiga när ni ska färga askblondt. Fråga en frisör innan om ni har för ljust hår för att färga till askblondt hemma. Och har ni råd, färga hos en frisör eller en väldigt kunnig vän. 

Puss 

Kommentera

