Kvällen som slutade konstigt. 


Hej bloggen. 

Allt gick bra idag på jobbet. Inget gick fel och jag gjorde inte bort mig. Pjuh! Klapp på axeln. Men! Jag har aldrig i mina 22 år öppnat en vinflaska med kork. Det fick jag snabbt lära mig idag. Fattar fortfarande egentligen inte hur man gör och jag fattar heller inte hur jag aldrig i hela mitt liv undkommit att öppna en sån flaska för vin dricker jag ju nästan varje helg. Aja, övning ger färdighet. Jag och min kollega hann göra allting lite fortare så fick sluta lite tidigare. En kvart tidigare. 

Men på tunnelbanan ringer pappa mig. Joel har råkat få i sig nötter via en maträtt på hans jobb och han fick en allergisk reaktion. Han fick åka in med ambulans och situationen var kritisk ett tag. Jag åkte självklart direkt till sjukhuset. Var så himla jobbigt att se sin lillebror ligga på en sjukhussäng helt svullen och helt slut. Nötallergi är något så fruktansvärt läskigt. Det handlar verkligen om minuter tills man får hjälp. I värsta fall kan personen inte få syre och bli hjärndöd. Joel hade tur. Ambulansens var i närheten och kunde komma dit på en gång. Min fina älskade bror. Jag hoppas att jag aldrig behöver se honom sådär igen. Han fick stanna kvar över natten. Jag och pappa åkte hem. Hans tillstånd är bra nu och det känns så bra. Joel hade änglavakt. 

Imorgon jobbar jag 11-15. Kort dag. Sen ska jag springa till gymmet och bli av med massa energi. Älskar verkligen gymmet! 

Puss 

Kommentera

