Mina hårfavoriter (uppdaterad) 


  
Jag har alltid haft väldigt flygigt hår, frissigt hår och lockigt hår. Inget jag tycker om och egentligen alltid har hatat. Jag går aldrig ut utan att platta eller fixa håret först. Men jag gick in på en frisörsalong och frågade om en mirakel lösning för såna som mig. Detta var tydligen lösningen. Pureology super smooth serum. 

Den ska skydda håret, ge håret stadga och återfukta på djupet. Jag total älskar den. 

  
Eftersom jag inte är naturligt blond tenderar mitt hår att gå mot det guldiga eller gula håret. Denna färgbomb från Revlon 1002 gör under. Det är en inpackning med färg i sig. Du har den i håret precis som en vanlig inpackning men den lämnar en askblond färg. 

  
Denna är också hur bra som helst och Maria Nila silvershampoo är en riktig favorit. Den är så jädra pigmenterad och gör under med gula toner. 

Jag använder bara organiska och parabenfria/sulfatfria hårprodukter. Det gör under med mitt hår. Använder fortfarande bara Ref of sweden som shampoo och balsam. Mitt hår blir så friskt och levande med det. Behöver bara duscha mitt hår en gång i veckan. Slutade använda detta shampoo och balsam för ett år sen för jag tyckte det var så jäkla dyrt och hade inte råd. På en gång blev min hårbotten svintorr, mitt hår gick av när jag borstade det och det fick en helt annan kvalité. Sen bestämde jag mig för att bleka håret vilket självklart gav ett slitet hår men om jag hade använt ref under tiden är jag helt säker på att det inte hade gått av och mitt hår hade mått mycket bättre. Nu gör jag om, gör rätt. 

  
Så här fick ni en snabb genomgång av mina hårprodukter. Byt till ett sulfatfritt shampoo. Använd bara vårdande produkter utan silikon och som är organiska för att få ett friskt hår. 

Puss 

Kommentera

