Färga utväxt


   
   
Ber om ursäkt för hur fettigt mitt hår är på första bilden men skulle ju färga det och hårfärg biter bäst på otvättat hår. 

Ja, som ni ser behövde jag verkligen färga utväxten. Visste inte att jag var svarthårig men mot det ljusa ser det ut som att jag är det. Jag ville inte ha en ljus hårbotten för jag tycker inte att jag passar i det så jag köpte en färg som var två nyanser mörkare än det blonda och la i färgen i hårbottnen. Jag gjorde så att jag tog en kam och separerade håret i benor och klämde ut en stringa med färg i den benan och fortsatte så runt hela huvudet. Sköljde ur färgen och fönade håret för att sen lägga in slingor i hela håret. Och resultatet blev så bra. Nu kommer min utväxt inte bli lika markant och jag slipper gå runt med guldiga skiftningar i hårbottnen. 

  
Dom här två färgerna valde jag. 

Puss 

Kommentera

