Klipp dig utan att förlora längd. 


  
  
Okej. Här kommer mina två största hemligheter. 

Att jag aldrig går och klipper mig hos en frisör är nog ingen nyhet eller hemlighet. Jag klipper alltid mig själv. Jag blir alltid besviken när jag går till frisören. Dom klipper alltid för mycket och klipper mig i frisyrer jag inte passar i. Kan nog räkna på mina fingrar hur många gånger jag klippt mig hos en frisör. 

Men är här är mina tips på hur man kan klippa sig själv utan att förlora längd. Jag sätter upp håret i två sektioner. Ena sektionen hänger och andra sektionen sätter jag upp i en toffs mitt på huvudet. Jag borstar igenom håret noga. Jag tar en sektion som jag gjort på första bilden och drar den fram till ansiktet så jag kan se det. Jag håller fingrarna helt rakt. Jag tar saxen och klipper det rakt av. På det sättet när jag släpper sektionen med hår har det blivit ett snyggt fall. När jag klippt av håret rakt av håller jag kvar sektionen och tar saxen och klipper inåt i håret så det inte blir som en rak ting linje i hårtopparna. 

Mitt andra tips. Trots att jag klippt av mig 20 cm så har jag fortfarande kluvna hårtoppar. Helt enkelt pga alla blekingar och all värme håret har utsatts för. Jag tar då en sektion hår och tvinnar håret. Det håret som sticker ut (som på andra bilden) är torrt. Det klipper jag av. Väldigt enkelt och bra tips på att bli av med kluvna hårtoppar. 

Det var mina två hemligheter till hur jag får ett friskt hår. Sen tycker jag det är underförstått att man använder paraben och sulfat fria schampon/balsam, hårinpackning en gång i veckan och värmeskydd till håret för att få ett friskt hår. 

Hoppas det här hjälpte dig! 

Kommentera

