När livet går som det ska.


Hej bloggen.
Bloggade inte igår. Ja, som ni säkert märkte. Våra familjevänner var över för färg och klipp av mig. Resultatet blev bra men glömde såklart fota så det blir tyvärr inga före och efter bilder. Men kan berätta att den ena vännen klippte av två centimeter och färgade en snarlik färg till sin egna (mörkblond) och den andra vännen färgade sitt hår svart som vanligt. Det blev en lång dag så var helt slut igår kväll när dom hade åkt. Hade glömt att äta middag så jag gick upp till vällingby vid åtta tiden på kvällen och handlade middag. Passade på att köpa Tressemes Heat Protector som jag hört så bra om då jag ändå skulle duscha håret den kvällen och den var faktiskt super bra så om ni letar efter ett bra värmeskydd rekommenderar jag det. När vi ändå är inne på hår……Jag har sökt in till en frisörskola!!!!!!! 

Gahhh! Som jag håller tummarna att jag inte sökt in för sent. Dom har bara intagningar två gånger om året så skulle vara lite surt att behöva vänta ett halvår till och sen söka. Jag vill så gärna komma in på den här linjen. Igår när jag hade ansökt så såg jag en fallande stjärna på himlen. Ett väldigt fint tecken tycker jag!
Det känns bara som att allting faller på plats nu. Idag fick jag också veta att något som tyngt mig väldigt länge löser sig snabbare än vad jag trodde. Vad det handlar om är alldeles för privat. Skulle knappt berätta det för mina närmaste vänner men det känns iallafall som att en stor ryggsäck fylld med stenar har försvunnit.

Idag har jag jobbat med barnen i några timmar. Jag hämtade dom på förskolan och så tog vi bussen till vällingby där vi tog en fika och dom fick leka en stund. Sen ville dom se vart jag bor så vi gick hem till mig och kollade hur det såg ut. Jag fick pluspoäng av den äldsta. Hon tyckte min sminkstation var väldigt intressant. Haha. Man kan ju inget annat än att älska barn. Helt sjukt egentligen att det kommer så naturligt för mig att ta hand om tre barn i olika åldrar. Ännu sjukare att det finns kvinnor i min ålder som är trebarnsmorsor för att dom ville bli unga mammor. Väldigt häftigt men jag skulle aldrig klara av att ha tre barn nu. Självklart skulle man ju anpassa sig om det så var läget men om jag fick välja som jag nu har fått göra så väntar jag gärna i några år till.
Jag och mina syskon är födda väldigt tätt ihop. Jag tror att jag kommer vilja ha mina två första barn rätt nära i ålder medans det sista gärna får bli en sladdis som har äldre syskon att se upp till. Jag har egentligen alltid tyckt att jag och Linn är för nära i ålder. Det är bara 1 år och 14 dagar mellan oss men nu i äldre dagar så älskar jag det. Vi skulle nästan kunna vara tvillingar. Jag kommer inte ihåg en tid i mitt liv utan Linn. Knappt utan Joel heller men har några minnen, som när mamma berättade att det var en pojke som låg i mammas mage och jag kommer även ihåg när jag och Linn hälsade på mamma på BB och såg Joel för första gången. Jag har alltid älskat att vara äldst. Om ni frågar mina syskon så berättar dom nog gärna för er hur många gånger dom fått höra att jag är äldst och vet bäst.

Jag vet inte vem jag skulle vara utan mina syskon. Dom inspirerar mig varje dag. Linn bor i Usa och pluggar. Joel jobbar heltid och alldeles nyss var han på en utbildning i Barcelona. Jag vill att mina framtida barn får känna det som jag känner över mina syskon. Även om jag hatat dom ibland. Haha.

Ja, nu tappade jag den röda tråden men det kan vara skönt med såna här inlägg ibland när man bara babblar på om allt och ingenting. Det blir lätt så när jag bloggar från datorn också. Otroligt bekvämt att bara slå på tangenterna istället för på mobilen.

Imorgon ska jag spela in en film som jag redan spelat in men jag har blivit alldeles för självkritisk så jag ska göra om den. Gör om, gör rätt liksom. Sen vid fyra ska jag och Joel åka till pappas jobb och sen ska vi åka till gravarna då vi inte kommer ha möjlighet att göra det i helgen när man egentligen ska göra det. Efter det ska vi käka middag någonstans. Det har blivit vår tradition.

Nu ska jag sluta skriva. Om ni lyckades läsa hit gratulerar jag er. Haha.
Vi hörs imorgon helt enkelt.
Puss och kram

Kommentera

