Middag på Escalier med trevligt sällskap. Här är deras Gnocchi. 
Hej bloggen. Tänkte slänga in en snabb uppdatering. I torsdags så jobbade jag 17-02. Innan jobbet hann jag tvätta och handla lite. Väldigt skönt att bara kunna ta det lugnt innan jobbet. Väl på jobbet var det ett roligt och påkostat event. Jag fick gå runt med Cava på bricka i tre timmar så ni kanske kan tänka er hur min arm mådde efter det. Men det var ändå kul. När jobbet var slut fick vi ett glas champagne av våran chef som tack. Men här börjar krånglet. Sista tunnelbanan har ju gått för längesen. Så jag går till TCentralen för att ladda på mitt busskort. Då visar det sig när jag kommer fram att 7eleven inte fyller på busskort, det är bara Pressbyrån som gör det och dom har stängt. Så där står jag med skägget i brevlådan och vet inte vad jag ska ta mig till. Jag hade dumt nog fört över pengar till sparkontot för att jag inte skulle använda dom till onödiga saker men efter att min mobil var på lagning har jag aldrig fixat BankID så jag kunde inte föra över pengar. Så jag fick gå från T-centralen till thorilsdplan för att därifrån ta en taxi. Jag var redan trött efter jobbet och måste gå tre kilometer. Haha. Ja ja. Inte mycket att göra åt och om jag ska vara helt ärlig så var det lite mysigt att promenera mitt i natten själv. När gör man det liksom. Så jag passade på att njuta av dom tomma gatorna och fin fina Stockholm. 

Fredag

Jag vaknar jätte sent, har ont i axeln och har blivit förkyld från natten innan. Gör i ordning frukost och dricker kaffe. Vid fem åker jag in till stan för att möta upp min dejt som slutade jobbet vid sex. Vi promenerade till Escalier där vi tog ett varsitt glas vin och åt god middag. Efter middagen så for vi till ett bryggeri och drack lite olika ölsorter och sen blev det bowling. Jätte rolig kväll. 

Idag får jag se vad som händer. Jag har redan varit uppe i några timmar för att äta frukost med mamma. Men var så trött så somnade om och vaknade nu tror jag ska gå upp och handla lite lunch. Hörs ikväll. 

Puss 

 

Kommentera

