Torsdag. 


Jag har blivit så dålig på att ta bilder. Vet inte varför egentligen. Kommer det med åldern att man slutar ta selfies? Kan också vara för att jag har varit inne i en fulperiod ända sen jag klippte mig. Kanske låter töntigt men mitt hår har alltid varit mitt allt. Det jag vill ska associeras med mig. När jag tänker på mig själv tänker jah hår som når ner till bysten och har alla möjliga olika färger av blondt med en mörk utväxt. Så som det känns nu kommer jag aldrig vilja ha mörkt hår igen. Ljusbrunt absolut men aldrig så där chokladbrunt-svartbrunt som jag kunde ha för några år sen. Tur att jag har mitt löshår. Men jag har använt ricinolja i några veckor nu och mitt hår har vuxit några centimeter. Dessvärre tog flaskan slut förra veckan men igår hade mamma köpt en ny åt mig och henne. Hon är sugen på att låta sitt hår växa ut. När vi ändå är inne på hår så ska jag på måndag till frisörskolan på informationsmöte och ansökning. Hallå!!  Kan ni fatta. Jag har en chans att bli antagen till det jag alltid velar hålla på med nu. Jag ber inte om mycket i mitt liv men just nu ber jag alla jag känner att hålla tummarna för att jag ska komma in!! 

Jag är på väg till jobbet nu. Jobbar 10-18. Efter det har jag helg. Så skönt. Men jag känner dessvärre en smärre förkylning är på väg. Det rinner i näsan och jag hostar. Men klarar jag mig genom dagen bara så är jag nöjd. Vi hörs senare. Puss 

Kommentera

