My weekend 


  
Fredag. 

Jag och mamma hade bestämt en mamma dotter dag. Vi fikade med Felicia på Pallas (hon är ju familj så hon fick vara med på mamma dotterdagen) sen kollade jag och bästa vän efter en vinterjacka till mig. Hittade en jag tyckte om men den fanns inte i min storlek. Efter det gick vi hem till Felicia för en fika. Var hemma vid sex åt middag sen stack jag iväg till Louise kompis Cicci. Där drack vi lite Cava för att sen dra vidare till Treat där vi tog ett varsitt glas vitt och cider. Sen hoppade vi tjejer in i en taxi till Hornstull/hornhuset. Väl där hade vi det superkul. Simon kom dit och vi drog på efterfest på Medborgarplatsen där jag stötte på flera kända ansikten från mina Björnsan tider. 

Kom hem rätt sent. Som vanligt då men hade sjukt kul hela kvällen. 

  Lördag. Åt frukost och gick på en promenad. Vid halv sex plockade Emma upp mig i Liljeholmen för att åka hem till Malin där resten av våra kollegor befann sig. Vi drack goda drinkar, skrattade och blev bjudna på otroligt god mat. Pappa hämtade mig vid två så jag slapp åka själv från Nacka hem. 

  
Söndag. 

Jag och mamma åkte till novembefesten. Det är en julmarknad/basar i min gamla skola. Det var kul att vara tillbaka och se hur allting såg ut. Ännu roligare var det att se hur mamma shoppade loss bland böcker och annat. Hon älskade det. Efter det delade jag och mamma på en pizza. Jag var bakis så då är det okej. Efter tre timmar där (på julmarknaden alltså, inte pizzerian) så åkte vi till Vällingby där vi handlade lite gott och sen gick vi hem. 

Måndag 

Igår vaknade jag vid sju för att åka på möte med frisörskolan jag ska söka till. Åh!! Ni förstår inte hur mycket jag vill komma in. Skolan verkar vara perfekt. Fick dock veta när jag kom dit att ansökningssidan inte funkar just nu så vi kunde inte söka där och då. Mamma följde med mig så vi kunde ta en lunch efter. Slutade med att vi promenerade från Globen till T-centralen. När jag kom till Vällingby hoppade jag på bussen och åkte direkt till föris för att hämta upp mina barnvaktbarn. 

Tisdag. 

Och nu är det tisdag. Jag sitter på tunnelbanan och klockan är 06:30. Jag börjar sju idag. Gick hur bra som helst att somna tidigt inatt för jag var så trött från helgen innan. Var frost på hela marken när jag klev ut ur porten och så där frisk kall luft. Perfekt sätt att vakna till på. Nu är jag snart framme. Vi hörs ikväll. 

Pudd

Kommentera

