Måndag – vävnadsprov 


  
Hej bloggen. Känner verkligen att min blogg blir lidande nu när jag är i skolan varenda dag. Jag fotar inget och tycker verkligen att det är så himla tråkigt att lägga upp mobilbilder. Men men. 

Idag är det måndag även om jag trott att det är tisdag hela dagen. Började dagen med att sova enda till åtta. Skulle vara hos läkaren 9:30 så kunde sova extra länge. Jag kanske ska förtydliga att jag var hos gynekologen och inte läkare btw. Förstår inte varför man skämms över att säga det. Alla kvinnor går dit någon gång av någon anledning men i mitt fall gick jag dit pga cellförändringar som jag skrivit om innan. Har behövt boka av två gången innan då jag var i Spanien första gången och andra gången hade jag influensa så jag ville verkligen få det överstökat. Jag hade hört skräckhistorier om hur ont det skulle göra att ta ett vävnadsprov och hade läst på lite om det på nätet om hur man skulle behöva lokalbedövning och att man skulle känna som kramper efteråt. Men jag kan lugna er. Der gjorde inte ont och man behövde inte någon lokalbedövning. Min ”läkare” berättade för mig hur viktigt det är att gå och göra dessa cellprovtagningar. Det kostar ingenting och det är ett jättebra sätt att förebygga livmoderhalscancer. Han berättade också att det är så många i min ålder som skiter i tiden som dom får hem och aldrig bokar om den. Vill också förtydliga att jag idag tog ett vävnadsprov inte cellprovtagning. Cellprovtagningen gjorde jag i november och det gjorde inte heller ont och det gick på en halv minut. Så hörni. På riktigt. Om ni inte har gjort det så gå och gör det. Om jag gjorde det så kan ni!! 

Jag kommer vara på mina vänner som sjutton att gå och göra det. 

Hur som helst. Efter besöket åkte jag till skolan. Köpte en sushi till lunch innan så jag skulle slippa gå iväg på lunchrasten. Tyckte att jag fick unna mig det efter imorse. Väl i skolan har vi förberett inför våra kursproc vi har nästa vecka. Vid halv tre fick vi sluta. Mötte upp Malin som hade varit hemma med migrän idag och åkte hem till mig. Hade lite kläder jag rensat undan så hon fick dom. Vi köpte fika på vägen hit också som vi fikade. Väldigt trevligt. 

Jag ligger i sängen nu men har väldigt svårt för att sova. Men jag får helt enkelt acceptera att jag inte är trött och läsa en bok eller ngt. Vi hörs imorgon iallafall. 

Puss och kram 

Kommentera

