The day I quit



Jag slutade röka i måndags. Äntligen! Jag hade som mål redan i januari (nyår) att jag skulle sluta röka år 2016. Nu kommer jag operera mig om mindre än en månad så jag måste sluta tack vare det. Att röka känns så jäkla omoget. Det var ”typ” okej när man var yngre för då kunde man skylla på att man var ung och dum men inte nu längre. Jag tycker det är pinsamt och fult att röka. 

Jag har inte haft ngt super sug hittills. Kan vara för att jag haft lite hjälp på vägen. Jag har köpt en e cig men utan nikotin. Den är helt ofarlig och innehållet bara vattenånga med smak av mentol. Tror det hjälper mig sjukt mycket just nu. Att få hålla på med ngt och lura hjärnan ett tag tills den värsta abstinensen är borta. Att använda e cig för att sluta röka har verkligen blivit en stor grej. Min gamla kollega som hade rökt i 25 år slutade tack vare e cig. Har flera vänner som slutar tack vare e cig så jag tänker att detta måste ju funka. Hur som helst kommer jag inte börja igen för nu har jag operationen att se fram emot. 

Puss 

Kommentera

