Torsdag 


Spakvällen jag hade igår behövdes verkligen. Sov som en ängel inatt. Har börjat med en ny metod när jag duschar sent på kvällen. Istället för att föna håret torrt som jag gjort hittills så tar jag fyra hårnålar och kammar luggen bakåt och sätter fast den. Resten av håret snurrar jag ihop och sätter mitt på huvudet med hjälp av en klämma. På det sättet behöver jag inte platta luggen på morgonen och resten av håret har fått bli lite mer tamt lockigt ist för frissigt. Helt utan värme också. 

Förresten. Som ni kanske ser på bilden har jag blivit brunett. Har bara slängt upp en massa gamla bilder på bloggen på senaste tiden. Helt ärligt var det månader sen jag tog en selfie men imorse knäppte jag av denna. Visste inte vad jag tyckte om det bruna håret först men nu gillar jag det. Nu ska jag verkligen låta det vara. Försöka iallafall. Vill ha tillbaka mitt långa hår. 

För er som undrar förresten om jag höll mig ifrån plattången i fyra månader kan jag meddela att jag använde den en handfull gånger. Jag har kommit på andra lösningar att använda istället för plattången som är bättre. 

Puss 

Kommentera

