Sista dagen i skolan 



För ett år sedan började jag min drömutbildning. En utbildning som blev mer värdefull för mig än jag någonsin hade vågat drömma om. Underbara klasskompisar, bästa läraren och otroligt spännande kundmöten. Skulle aldrig för ett år sen ens kunna drömma om kunder som skulle vilja följa med mig till mitt nya ställe vilket jag nu har flertal av. För ett år sen kunde jag inte tänka mig att jag skulle hitta en ny vän så som jag fann Malin. Hon och jag klickade från dag ett och har sedan dess hängt som tvillingsjälar. Har haft såna roliga lektioner där jag och Mie tittat på varandra för att sekunden senare börja asgarva för att någon sa något konstigt. Kommer sakna Dianas danslektioner på rasterna, hennes rap till olika låtar och hennes otroligt fula men smittande garv. Jag kommer verkligen sakna alla och jag värdesätter den här tiden i mitt liv så himla högt. Kan inte fatta att den är över. Hur fan kan ett år gå så himla fort? 

På måndag går jag ut på praktik i tio veckor. Jag kommer befinna mig på Salog Weiss i Alvik och det är jag himla glad för. De verkar ha en bra sammanhållning i personalen och trogna kunder. Tror jag kommer stortrivas där. Den 18 februari går jag upp och gör delprovet. Om jag får godkänt då får jag frisör licens. Jag ska kämpa för att klara det provet även om jag vet att reglerna är skyhöga och att det inte är många som klarar det på första försöket. Men jag ska klara det! 

Om tio veckor har vi avslutning. Den 17 e mars ser jag min klass för sista gången. Herregud alltså! 

Jag har väldigt ambevalenta känslor inför detta. Ska bli så spännande att se vad framtiden har att erbjuda mig samtidigt som jag gärna stannar tiden för ett tag och njuter av just nu! 

Puss 

Kommentera

