Tips från coachen – Dermacol foundation full coverage


För drygt en månad sen pratade Jeffree Star om denna full coverage foundation som är framställd i Prag till främst filminspelningar och fotograferingar, Hollywood fick reda på detta och köpte upp receptet och så uppstod Dermacol. Det ägs fortfarande av företaget i Prag men säljs nu över hela världen. Jag slog till på en gång då denna foundation ska vara så fullt täckande plus sitta som sten i 24 timmar. Jag beställde mina från Aliexpress från en leverantör som jag kunde lita på och idag fick jag hem mina och det var tur att jag beställde mina när jag gjorde det för nu är de nästan slutsålda överallt. Finns kvar att köpa men då kan man inte helt säkert veta om de är äkta eller inte. 

Varför skulle jag vilja ha denna foundation kanske ni undrar? Varför vill man täcka precis allt man har? Ja ibland vill jag det, tex när jag ska gå ut och festa vill jag inte bara ha en foundation som täcker utan också en som sitter hela kvällen. 

Så vad tyckte jag om den? Den är absolut hundra procent täckande och hållbarheten är fenomenal. Däremot är jag som ni vet sjuk och har behövt snyta mig 711 ggr och där åkte självklart basen bort. Något jag också märkte är att en ren skrubbad hud plus en bra primer som täcker porerna är ett måste för denna foundation. Den lägger sig i porerna på en gång annars.  

Rekommenderar jag den till er? Helt klart. Men tänk då på det jag skrev med primer, ren hud och att sätta basen med puder och settingspray. Då garanterar jag dig en bas som håller i flera dygn om du så vill! 

Puss 

Kommentera

